Autismul: O viață în culori
Proiect susținut din fondurile obținute la Timotion 2016:
www.timotion.ro/timotion-2016/proiecte-2016/invatam-cu-pictograme-autismul-o-viata-in-culori/
Fotografii din diverse etape ale proiectului:
Atelier de creație: 16.09.2016
Stimulare senzorială: 23.09.2016
Jocuri distractive: 30.09.2016
Copaci de toamna: 7.10.2016
Povestea Zâna Culorilor: 14.10.2016
Peisaj de toamnă: 21.10.2016
Petrecerea Dovleceilor: 28.10.2016
Stimulare senzoriala: 4.11.2016
Povestea Mimi cea curioasă: 11.11.2016
Mimarea unor situatii cotidiene precum mersul la magazin, vizita la medic sau luatul mesei la restaurant /- joc de rol si joc simbolic: 18.11.2016
Scurta prezentare a activitatilor derulate in intervalul septembrie-noiembrie 2016:
In cadrul proiectului, pe langa activitatile derulate cu copiii in cadrul grupurilor de joc si socializare,
- au fost tiparite 2 povesti cu pictograme, distribuite in mod gratuit celor 10 beneficiari ai proiectului: Zâna Culorilor si Mimi cea Curioasă.
- in cadrul Conferintei Diversitatea noastra creativa,Educatie Incluziva, in parteneriat cu CJRAE : am sustinut pentru cadre didactice din invatamantul special si special integrat workshopul gratuit Strategii de invatare pentru copiii cu autism si am participat cu lucrarile copiilor realizate in cadrul acestor grupuri, la Concursul de pictura, la care am obtinut cateva premii.
- am elaborat pliante noi, incluzand si fotografii cu momente surprinse in cadrul grupurilor de joc si socializare;
-
- am participat la o sesiune de informare si constientizare pentru copii tipici, elevi ai clasei a IV -a din cadrul Scolii Gimnaziale nr 19 din Timisoara, prin proiectul educational: Alaturi de copiii cu autism. Elevii au devenit spiridusii lui Mos Craciun aducand cadouri copiilor cu autism din asociatia noastra.
2.12.2016 Petrecerea de Moș Nicolae:
10.12.2016 EVENIMENTUL De Crăciun, alături de copiii cu autism:
16.12.2016 Petrecerea de Crăciun:
Testimoniale părinți:
Am ales pentru fiul meu , D., toate terapiile pe care le-am considerat utile, pe care le-am putut sustine sau care ne-au fost recomandate. Toate au contribuit la evolutia lui, la dezvoltarea lui. Printre ele, terapiile prin joaca, ce sa desfasoara in cadrul programului invatam cu pictograme, au avut un rol deosebit. D. a invatat sa se joace, a achizitionat o multime de informatii, a reusit sa devina copil. A participat cu placere la mai multe programe , a jucat diverse jocuri, a pictat, a modelat, a socializat cu copiii, a devenit mai independent. De fiecare data povesteste acasa tot ce face acolo, invatand in felul acesta sa comunice tot mai bine cu noi si cu cei din jur. Ma bucur ca exista oameni cu suflet care se ocupa de acesti copii, au rabdare sa-i invete prin joaca, acordandu-le tot mai mult din timpul lor. Multumim Asociatiei Învățăm cu pictograme! (T.V, mama lui D., 9 ani, autism)
Activitatile desfasurate la grupul de copiii din cadrul Asociatiei cu Pictograme au avut un impact benefic asupra lui S, l-au ajutat sa isi dezvolte latura cognitiva si emotionala, si-a imbunatatit abilitatile sociale, a devenit mai prietenos, se implica in activitatile cu copii, participa la jocuri in echipa. Multumim foarte mult pentru daruire si implicare terapeutelor si nu in ultimul rand persoanelor care au facut posibile aceste intalniri. (L.R. , Mama lui S.)
Pentru A. a însemnat foarte mult grupul de joc, a socializat, adoră copiii , întreabă de ei, merge fericit la copii , suntem si noi părinții fericiți că există această Asociatie ,,Învățam cu pictograme ” , le mulțumim acestor oameni minunați Dana si Marius , părinți deosebiți care stiu câtă nevoie au copiii noștri de aceste terapii. (B.M., mama lui A, 12 ani, autism)
“Pentru R. participarea la grupuri a însemnat emoție, descoperirea unor noi activități foarte interesante si mai ales pășirea către cunoaștere. “ (A.M. mama lui R, 5 ani, diagnosticat cu autism)
“Pentru A. participarea la grupurile de joc a însemnat o serie de experiențe frumoase : a cântat, a dansat, a socializat cu alți copii de vârsta lui, a ascultat povești , a desenat , lucruri care i-au plăcut și care l-au ajutat să învete lucruri noi, să cânte, de exemplu, lucru ce nu l-a făcut până recent, ceea ce pentru noi înseamnă enorm, vă mulțumim pentru ajutorul acordat.” (S .R. mama lui A, TSA, 5 ani)
Testimoniale echipă:
Pentru mine, a fost o adevărată provocare acest proiect, a implicat multă muncă, implicare, coordonare, gestionarea unor situații dificile, implicarea unui număr mai mare de voluntari decât cel prevăzut inițial, o responsabilitate imensă. Sunt foarte mulțumită de rezultatele obținute și vom încerca, pe viitor, să îmbunătățim anumite aspecte, să căutăm noi colaborări cu diverse instituții publice și private și să implicăm în acțiunile noastre comunitatea locală mai mult.
(Dana Horodețchi, conducător de proiect)
„Pentru mine proiectul Autismul: O viață în culori a însemnat mult, acest proiect mi-a oferit mediul prin care am învățat o mulțime de lucruri noi, a fost o experiență deosebită deoarece îmi place să aduc zâmbetul pe fața copiilor cu autism din cadrul asociației dar și pe chipul părinților acestor copii, un simplu MULȚUMESC înseamnă enorm. În cadrul proiectului ,,Autismul : O viață în culori”, am desfășurat activități diverse cu copiii, activități în urma cărora am observant o schimbare substanțială în ceea ce privește comunicarea și socializarea. Pe parcursul acestor grupuri copiii au învățat să-și aștepte rândul, să asculte și să citească o poveste precum ,,Zâna culorilor,, sau ,,Mimi cea curioasă,, să participe cu drag la ateliere de creație, la jocuri de grup, joc de rol, întâlnirea cu Moș Crăciun, și multe alte activități desfășurate împreună, activități care din punctul meu de vedere și-au lăsat amprenta vizibil asupra copiilor participanți la aceste grupuri. “
( Ignat Denisa, psiholog)
Pentru mine implicarea în proiect a fost o experiență deosebită, dar și nouă în același timp. Bucuria pe care o vedeam pe fețele copiilor în timpul activităților, dorința de a realiza sarcinile respective, dar și modurile în care se distrau, m-au impresionat. A lucra cu copiii cu autism reprezintă o provocare, care mie personal îmi aduce zâmbetul pe buze.
(Tuțac Miriam, terapeut voluntar)
“Proiectul Autismul O viață în culori susținut prin participarea la Timotion, a însemnat pt mine un nou prilej de a mă implica, de a cunoaște și de a învăța lucruri noi. Am învățat mai mult, am descoperit lucruri noi pe care în timpul scolii nu le înveți despre copiii cu tulburări din spectrul autist, am descoperit cat de minunați și unici sunt acești copii.”
(Ciobănete Laura, terapeut voluntar)